Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008

Παιχνίδι υπολογιστή στοχεύει στη μάθηση

Η Μάργκαρετ Τζόνσον δυσκολεύτηκε τόσο πολύ να βρει μια διασκεδαστική εκπαιδευτική δραστηριότητα για τις κόρες της που αποφάσισε να δημιουργήσει μια εταιρεία για να προωθήσει ένα παιχνίδι που δημιούργησε και χρησιμοποιεί το παιχνίδι με τον υπολογιστή για να διδάξει ανάγνωση.

Σε συνεργασία με την Microsoft, η Τζονσον παρουσίασε την περασμένη Τετάρτη το πρώτο από τα παιχνίδια υπολογιστών ειδικά σχεδιασμένα για την εκπαίδευση των παιδιών. Το «ItzaBitza» απορροφά τα παιδιά σε ένα κόσμο σχεδίων και χρωμάτων που ελέγχουν χρησιμοποιώντας λογισμικό που ανέπτυξαν τα εργαστήρια της Microsoft.

Στο παιχνίδι, τα αγόρια και κορίτσια βοηθούν τους χαρακτήρες του παιχνιδιού σε αποστολές που έχουν να κάνουν με τη ζωγραφική σπιτιών, δέντρων και άλλων αντικειμένων που παίρνουν ζωή ενώ ταυτόχρονα βοηθούν στην κατανόηση σύνθετων προτάσεων και νοημάτων.

Το παιχνίδι, σύμφωνα με τη Τζόνσον, στοχεύει στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας παιχνιδιών για παιδιά. «Θέλαμε να φτιάξουμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι προσαρμοσμένο στη διαδικασία εκμάθησης των παιδιών». Η Microsoft συνεργάστηκε με την Τζόνσον στο πλαίσιο ενός προγράμματος χρηματοδότησης νέων εταιρειών με αντάλλαγμα τη συμμετοχή στο μετοχικό τους κεφάλαιο. «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι είναι μια πολύ συναρπαστική ιδέα που μας ενδιαφέρει εδώ και πολλά χρόνια» δήλωσε ο επικεφαλής ερευνών της Microsoft, Κρέγκ Μάντι.

Η εταιρεία της Τζόνσον συνεργάστηκε ειδικούς επί θεμάτων εκπαίδευσης και προγραμματιστές που έχουν δημιουργήσει παιχνίδια για την κονσόλα Xbox 360 της Microsoft αλλά και για PC που χρησιμοποιούν Windows. «Αποτέλεσμα των προσπαθειών είναι το Living Ink, που ελπίζουμε ότι θα χαροποιήσει τα παιδιά από την άποψη ότι δίνουν ζωή σε ότι χρησιμοποιούν και αλληλεπιδρούν μαζί του» είπε η Τζόνσον.

Πολλοί πιστεύουν ότι η αγορά εκπαιδευτικών παιχνιδιών για υπολογιστές βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία επειδή το περιεχόμενο τους βασίζεται περισσότερο σε διαδραστικές σχολικές εργασίες που προέρχονται από ακαδημαϊκά συγγράματα. «Δεν υπάρχουν τόσα πολλά παιχνίδι ασήμερα που να προσφέρουν την εμπειρία ενός κλασικού παιχνιδιού υπολογιστή σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική δραστηριότητα».

Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: