Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2008

Ψηφιακό κυνήγι για φθηνά προϊόντα

Δύσκολοι καιροί για καταναλωτές. Μεσούσης της οικονομικής κρίσης, τα περιθώρια σπατάλης εκμηδενίζονται, το χρήμα βγαίνει από τις τσέπες με το σταγονόμετρο, οι υποδιαιρέσεις του ευρώ ξαναποκτούν αξία και ο «Θείος Σκρουτζ», ο γνωστός για την παροιμιώδη τσιγκουνιά του πάπιος των κόμικς, εξελίσσεται σε πρότυπο οικονομικής διαχείρισης.
Σε αυτά τα οικονομικά στενά πλαίσια, ελληνικές on-line μηχανές εύρεσης και σύγκρισης τιμών προϊόντων όπως οι Skroutz.gr και Shopping.pathfinder.gr έρχονται να αποτελέσουν πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των καταναλωτών οι οποίοι «κυνηγούν» τις καλύτερες δυνατές τιμές της αγοράς.

Skroutz.gr
«Σκρουτζ» όνομα και πράμα, η υπηρεσία Skroutz.gr (www.skroutz.gr) συστάθηκε τον Ιανουάριο του 2005 από τον Γιώργο Χατζηγεωργίου. Σήμερα, κοντά 4 χρόνια μετά, «δίνει ρέστα» επιτρέποντας στους Ελληνες κυβερνοναύτες να συγκρίνουν τις τιμές περίπου 216 on-line καταστημάτων, να «αλιεύουν» ευκαιρίες καθώς και να προβαίνουν σε αγορές μέσω Διαδικτύου.

Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω υπηρεσία παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να αναζητούν προϊόντα βάσει πλήθους κριτηρίων (επωνυμία, κατηγορία, δημοφιλία) από μια «δεξαμενή» περίπου 900.000, διαρκώς ανανεούμενων, εμπορευμάτων πάσης φύσεως.

«Νομίζω πως εκτός από οικόπεδα και σπίτια, δεν υπάρχει κάτι άλλο που να μην έχουμε, σε εμάς θα βρείτε ακόμη και πράγματα ασυνήθιστα για το internet όπως εξοπλισμούς ψαρέματος», δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο δημιουργός της ιστοσελίδας, Γ. Χατζηγεωργίου.

Εντός των συνόρων του Skroutz.gr, οι χρήστες είναι σε θέση να φιλτράρουν καθώς και να ιεραρχούν τα αποτελέσματα των αναζητήσεών τους επιλέγοντας ποικίλα κριτήρια (κατασκευαστής, τιμή, ειδικά χαρακτηριστικά προϊόντος, απόσταση της οικίας του αγοραστή από το κατάστημα) και να ενημερώνονται για τις ενδεχόμενες χρεώσεις ταχυδρομικών και αντικαταβολής.

Το Skroutz.gr δεν προβαίνει το ίδιο σε πωλήσεις, αλλά έρχεται, ως εξατομικεύσιμος ηλεκτρονικός σύμβουλος αγορών, να κατευθύνει μέσω υπερσυνδέσμων τους καταναλωτές προς τις ιστοσελίδες των καταστημάτων πώλησης (τα οποία υποχρεούνται βάσει συμφωνίας να του παρέχουν ακριβείς τιμές πώλησης). Παράλληλα, αρχής γενομένης από το 2007, ο ιστότοπος προσφέρει συμπληρωματικά την υπηρεσία ψηφιακών δημοπρασιών Market.skroutz.gr.

Η μέχρι σήμερα εμπειρία θέλει την κίνηση στο Skroutz.gr «να διπλασιάζεται, ακόμη και να τριπλασιάζεται το τελευταίο τρίμηνο κάθε χρόνου».

Σύμφωνα με τα πορίσματα της e-metrics (http://emetrics.gr), της μεγαλύτερης online έρευνας για το ελληνικό internet, πέρσι, το 74,7% των ερωτηθέντων είχε κάνει αγορές μέσω Διαδικτύου (από 56,7% που ήταν το 2004), ποσοστό το οποίο φέτος διαμορφώνεται γύρω στο 80%.

Shopping.pathfinder.gr
Με το διαδικτυακό ντεμπούτο της να τοποθετείται χρονικά στα μέσα του 2003, η υπηρεσία Shopping.pathfinder.gr (http://shopping.pathfinder.gr) μπορεί να καυχιέται πως υπήρξε η πρώτη online μηχανή αναζήτησης και εύρεσης τιμών στο ελληνικό web. Με μια «αποθήκη» 1,6 εκατ. διαρκώς αυξανόμενων εμπορευμάτων, προερχομένων από 333 καταστήματα, η εν λόγω ιστοσελίδα είναι σήμερα μία από τις πλέον «ενημερωμένες» του είδους.

Στον χώρο της, οι επισκέπτες μπορούν να αναζητούν προϊόντα βάσει επωνυμίας, μάρκας, κατηγορίας, κόστους και καταστήματος, να ταξινομούν τα αποτελέσματα βάσει σχετικότητας ή τιμής, να ενημερώνονται για παρόμοιες αναζητήσεις άλλων χρηστών, να λαμβάνουν λεπτομερείς πληροφορίες για τα εμπορεύματα και να μεταβαίνουν αυτόματα, με ένα κλικ, στις αντίστοιχες ιστοσελίδες των ηλεκτρονικών καταστημάτων πώλησης αυτών.

Παράλληλα, οι εγγεγραμμένοι στο Pathfinder χρήστες (ο αριθμός των οποίων ξεπερνά τις 500.000) βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να απολαμβάνουν πρόσθετα «κομφόρ» όπως: λίστα αγαπημένων προϊόντων, ιστορικό τελευταίων αναζητήσεων, δυνατότητες βαθμολόγησης και κριτικής των καταστημάτων.

Η αξιοπιστία και η ασφάλεια των συναλλαγών διασφαλίζονται από την υπηρεσία μέσω «συχνών ελέγχων» και «πιστοποίησης» των συνεργαζόμενων με αυτήν καταστημάτων.

«Ο καταναλωτής κάνει έρευνα αγοράς, συγκρίνει τιμές, συγκρίνει τα χαρακτηριστικά των προϊόντων, βρίσκει εύκολα τα καταστήματα που προσφέρουν τα εμπορεύματα που τον ενδιαφέρουν και τελικά επιλέγει αυτά που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του», εξηγεί στο «Εθνος της Κυριακής» η Κατερίνα Μίτσελ, marketing assistant της εν λόγω υπηρεσίας, η οποία ανταποκρινόμενη στο κλίμα των ημερών, προτείνει χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα μέσω του xmas.shopping. pathfinder.gr. Το Pathfinder Shopping είναι διαθέσιμο και μέσω κινητού τηλεφώνου (http://m.shopping.pathfinder.gr), ενώ συμμετέχει και στις υπηρεσίες My View και i-mode της Cosmote.

Αξιολόγηση

Οι χρήστες του ιστότοπου Skroutz.gr έχουν τη δυνατότητα, στα πρότυπα του Amazon, να συντάσσουν οι ίδιοι και να «ανεβάζουν» στον Ιστό αξιολογήσεις των προς πώληση εμπορευμάτων, καθώς και να τσεκάρουν τις αγοραστικές επιλογές άλλων καταναλωτών, οι οποίοι έτυχε να ενδιαφερθούν για παρόμοια με αυτούς προϊόντα.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣ
gskafidas@pegasus.gr
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣONLINE

Δεν υπάρχουν σχόλια: