Σάββατο 30 Μαΐου 2009

«Ολική επαναφορά» της Microsoft στις μηχανές αναζήτησης

Η Microsoft κυκλοφορεί την «ανακαινισμένη» μηχανή αναζήτησης της εταιρείας, με την υπόσχεση να κάνει απλούστερες τις αναζητήσεις στο Διαδίκτυο.

Με τη νέα ονομασία Bing.com, η μηχανή αναζήτησης θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στις ΗΠΑ, ενώ σε άλλες περιοχές θα λειτουργήσει ως δοκιμαστική (beta) υπηρεσία. Στη συγκεκριμένη αγορά, αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος είναι το Google, με μερίδιο 64%, ακολουθούμενο από το Yahoo (20%), ενώ η μηχανή της Microsoft βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 8,2%.

Το Bing, σύμφωνα με τις διακηρύξεις της εταιρείας, θα κάνει τις αναζητήσεις πιο συγκεκριμένες, ενώ θα καταλαβαίνει την πρόθεση του χρήστη, ομαδοποιώντας την πιο σχετική πληροφορία. Για παράδειγμα, αναζητήσεις για ένα προϊόν θα εμφανίζουν επίσης κριτικές, αξεσουάρ αλλά και διαδικτυακά καταστήματα όπου μπορεί να το βρει ο χρήστης. Αντίστοιχα, αναζητήσεις για πληροφορίες πτήσεων θα φέρνουν το πρόγραμμα και τις ώρες αναχώρησης και άφιξης, αλλά και συνδέσμους ξενοδοχείων, καιρού, και ενοικιάσεων αυτοκινήτων.

Στόχος της Microsoft είναι η μείωση των κλικ του χρήστη μέχρι να βρει τη συγκεκριμένη πληροφορία που ψάχνει. Ο Πολ Στόνταρτ, επικεφαλής της αναζήτησης της Microsoft για τη Βρετανία, επεσήμανε ότι «40% των αναζητήσεων των χρηστών δεν λαμβάνουν απάντηση. Προφανώς κάτι λείπει» και πρόσθεσε: «Με τις σημερινές μηχανές αναζήτησης, ο χρήστης είναι υποχρεωμένος να βάζει πολλές λέξεις-κλειδιά, να βλέπει ιστοσελίδες που τελικά δεν τον ενδιαφέρουν και τελικά να εγκαταλείπει την αναζήτηση».

Η Microsoft ελπίζει να δημιουργήσει μια «συναισθηματική σύνδεση» με τους χρήστες. Εικαστικά, το Bing επιχειρεί μια χαλαρή προσέγγιση, αλλάζοντας μάλιστα την εικόνα στο φόντο κάθε ημέρα. «Η Google δεν έχει καταφέρει να εξελίξει τον τρόπου που ο χρήστης ελέγχει τη μηχανή, γιατί πρέπει να εμφανίζουν τις διαφημίσεις, που είναι κύρια πηγή εσόδων τους. Εμείς μπορούμε να κάνουμε τα πράγματα λίγο διαφορετικά», σχολίασε ο Στόνταρτ.

Οι χρήστες θα μπορούν επίσης να αποθηκεύουν τις αναζητήσεις τους, ώστε να μη χρειάζεται να θυμούνται σε ποια ιστοσελίδα βρήκαν την πληροφορία που έψαχναν. Η Microsoft βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης συνεργιών με διάφορες διαδικτυακές υπηρεσίες, ώστε να συγκεντρώνει συγκεκριμένες πληροφορίες, όπως πακέτα πτήσεων, αναλύσεις και πληροφορίες ταξιδιωτικών προορισμών.

ΠΗΓΗ: www.kathimerini.gr με πληροφορίες BBC, Guardian

Δεν υπάρχουν σχόλια: