Τρίτη, 2 Ιουνίου 2009

Ανθούν οι υπηρεσίες σμίκρυνσης των links στο web

Ο χώρος κοστίζει στο Twitter: Με περιορισμό μηνυμάτων στους 140 χαρακτήρες, κάθε χρήστης προσπαθεί να τους εκμεταλλευτεί όσο καλύτερα για να πει αυτό που θέλει, χωρίς να σπαταλήσει το μεγαλύτερο μέρος του μηνύματος παραθέτοντας ένα μεγάλο σε έκταση link.

Τη λύση δίνουν οι δωρεάν υπηρεσίες σμίκρυνσης των διευθύνσεων web. Σε μια από αυτές, ο χρήστης μπορεί να δώσει ένα url, το οποίο η μηχανή της υπηρεσίας μετατρέπει σε μικρότερο, ευκολότερα διαχειρίσιμο σε ηλεκτρονική αλληλογραφία, στο Twitter, στο Facebook ή αλλού. Κάποιες υπηρεσίες μάλιστα αφήνουν τον χρήστη να παραμετροποιήσει το νέο link, δίνοντας του ένα όνομα ή μια φράση, ενώ μπορούν να παρέχουν στατιστικά στοιχεία, όπως πόσοι χρήστες έκαναν κλικ στο συγκεκριμένο link.

Η ευκολία αυτή ωστόσο έχει το κόστος της. Τα εργαλεία αυτά προσθέτουν ένα ακόμη στρώμα στη διαδικασία πλοήγησης στο web, ενώ μπορεί να αφήσουν τους χρήστες εκτεθειμένους αν κάποια από τις υπηρεσίες κλείσει. Επίσης, ο χρήστης δε μπορεί να είναι σίγουρος σχετικά με την τοποθεσία που οδηγεί το link, παρέχοντας έτσι πρόσφορο έδαφος δράσης σε κάποιον που θέλει να προσελκύσει χρήστες σε ψεύτικες ιστοσελίδες.

Αυτές οι υπηρεσίες σμίκρυνσης των url υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια, μια από τις πιο γνωστές, το TinyURL λειτούργησε πρώτη φορά το 2002. Σήμερα, η άνοδος του Twitter και άλλων παρόμοιων ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης που στηρίζονται στη λογική του micro-blogging, έχουν οδηγήσει στον πολλαπλασιασμό υπηρεσιών σμίκρυνσης των links που παραθέτουν οι χρήστες στα σχόλια και τις συζητήσεις τους. Παρά το ότι οι περισσότερες τέτοιες υπηρεσίες λειτουργούν ως παράπλευρα projects διαφόρων εταιρειών, κάποιοι από τους δημιουργούς τους πιστεύουν ότι μπορεί να δημιουργηθεί μια αγορά στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

Το Twitter έχει συνεισφέρει άμεσα στην ανάπτυξη και την επέκταση δύο από αυτές, του TinyURL και του bit.ly. Μέχρι πρόσφατα, η πλατφόρμα του Twitter αναλάμβανε τη σμίκρυνση ενός link που παράθετε ο χρήστης, με τη βοήθεια του TinyURL. Από τον Μάρτιο ωστόσο, το Twitter άλλαξε την υπηρεσία που χρησιμοποιεί για τον σκοπό αυτό, μετά από παράπονα για την αξιοπιστία του TinyURL, όπως εξήγησε ο Άλεξ Πέιν, ένας από τους επικεφαλής μηχανικούς του Twitter.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: