Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2009

Η Google προσαρμόζει τις διαφημίσεις στα ενδιαφέροντα των χρηστών

H Google λανσάρει σε δοκιμαστική μορφή ένα σύστημα που παρακολουθεί τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών για να προβάλλει ανάλογες διαφημίσεις. Όμως παρά τις διαβεβαιώσεις τις εταιρείας, οι οργανώσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής αντιδρούν.

Η διαφημιστική πλατφόρμα AdSense της Google προβάλλει σήμερα καταχωρίσεις ανάλογα με τις λέξεις κλειδιά που εισάγει ο χρήστης στη μηχανή αναζήτησης, ή ανάλογα με το περιεχόμενο των ιστοσελίδων στις οποίες εμφανίζονται αυτές οι διαφημίσεις.

Το νέο σύστημα προχωρά ένα βήμα παραπέρα: θα αποθηκεύει στους υπολογιστές των χρηστών ένα cookie το οποίο παρακολουθεί ποιους δικτυακούς τόπους επισκέπτονται συχνότερα, έτσι ώστε η εταιρεία να μπορεί να χωρίζει το κοινό σε «ομάδες ενδιαφερόντων».

Για παράδειγμα, οι χρήστες που επισκέπτονται συχνά δικτυακούς τόπους για κατοικίδια ζώα θα βλέπουν διαφημίσεις σχετικές με αυτό το χόμπι τους ακόμα και όταν επισκέπτονται άσχετες ιστοσελίδες.

«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε τις online διαφημίσεις ακόμα πιο σχετικές και χρήσιμες χρησιμοποιώντας επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τους δικτυακούς τόπους που επισκέπτεται ο κόσμος» αναφέρει η Google σε ανακοίνωσή της την Τετάρτη.

Σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τυχόν ανησυχίες για παραβίαση της ιδιωτικότητας, η εταιρεία δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να επεμβαίνουν ή και να διαγράφουν τα προφίλ με τις ομάδες ενδιαφέροντος στις οποίες έχουν ενταχθεί.

Η Google διευκρίνισε επίσης ότι δεν θα αποθηκεύει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως αυτά που αφορούν τη φυλετική προέλευση, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, θέματα υγείας ή οικονομικά δεδομένα.

Παρά τις διαβεβαιώσεις, η οργάνωση Privacy International έκανε λόγο για απαράδεκτη τακτική παρακολούθησης και εισβολή στην ιδιωτική ζωή.

Newsroom ΔΟΛ

ΠΗΓΗ: in.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: