Τρισδιάστατο και «εικονικό» προβλέπεται το μέλλον της απόλυτα κυρίαρχης σήμερα κοινωνικής δικτύωσης.
Τις εξελίξεις μοιάζει να οδηγεί μια νέα, «ρηξικέλευθη» υπηρεσία ονόματι Kaneva (www.kaneva.com), ένας ιστοχώρος ο οποίος παρέχει, στα πρότυπα των MySpace και Facebook, όλες τις «ανέσεις» της κοινωνικής δικτύωσης, αλλά σε ένα εικονικό περιβάλλον τύπου Second Life.
Η Kaneva άνοιξε τις ψηφιακές «πόρτες» της στο κοινό τον Μάρτιο του 2007. Σήμερα, σχεδόν δέκα μήνες μετά, το διαδικτυακό «χωριό» της αριθμεί περισσότερους από 800.000 κατοίκους.
«Η Kaneva είναι ένας τρισδιάστατος εικονικός κόσμος, ένα παράλληλο σύμπαν το οποίο λειτουργεί ως εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης και οικοδόμησης πραγματικών σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων», δηλώνει ο εμπνευστής της υπηρεσίας, Κρίστοφερ Κλάους, στο Fox News.
«Η επιθυμία του κόσμου να φορά ψεύτικα προσωπεία μοιάζει να φθίνει. Σε κάποιους από τους νεότερους εικονικούς κόσμους, όπως είναι αυτός της Kaneva, οι άνθρωποι είναι περισσότερο ευτυχείς με το να είναι ο εαυτός τους», τονίζει ο Κρις Νατάλ από τις σελίδες των «Financial Τimes».
«Στο Second Life οι χρήστες προτρέπονται να εξερευνήσουν ένα εναλλακτικό σύμπαν. Εμείς, αντιθέτως, προσπαθούμε να παραμείνουμε μέσα σε ανθρώπινα πλαίσια και να εισαγάγουμε τον επισκέπτη σε έναν κόσμο όπου η κανονική του ζωή δεν θα είναι διαφορετική από τη διαδικτυακή του ζωή», δηλώνει από τη μεριά του ο Κλάους.
Οπως στο Second Life, έτσι και στον κόσμο της Kaneva, κυκλοφορεί ένα εικονικό νόμισμα το οποίο προσφέρεται έναντι πραγματικών χρημάτων και δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους του να αγοράζουν έπιπλα για το εικονικό τους σπίτι και να ντύνουν με ξεχωριστά ενδύματα τις ψηφιακές εκδόσεις των εαυτών τους.
Ωστόσο, το μυστικό πίσω από τη ραγδαία άνοδο της υπηρεσίας είναι η ιδιαίτερη «ευκολία στη χρήση» της, η οποία την καθιστά προσιτή σε ένα ευρύτερο κοινό «ψηφιακών μεταναστών».
Μπορούν επιπλέον να ανεβάζουν μουσική καθώς και να παρακολουθούν βίντεο και πραγματικές τηλεοπτικές εκπομπές στις εικονικές τηλεοράσεις των ψηφιακών τους οικιών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Gartner, το 80% των ενεργών πολιτών του διαδικτύου (περί τους 250 εκατομμύρια ανθρώπους) θα έχει άρει τον ψηφιακό «κράβαττόν» του και θα έχει «μετακομίσει» σε εικονικούς on line κόσμους μέχρι το 2011. Η βιομηχανία μοιάζει να έχει «μυριστεί» τις εξελίξεις και τρέχει να τις προλάβει με το χέρι βαθιά στην τσέπη. Από τον Οκτώβριο του 2006 μέχρι τον Οκτώβριο του 2007, περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια επενδύθηκαν στη διαμόρφωση συνολικά 35 διαδικτυακών, εικονικών κόσμων...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣ
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣONLINE
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου